T.C.

EDİRNE BELEDİYESİ

DESTEK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV YETKİ VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

 
BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ,Tanımlar ve Teşkilat

Amaç 

MADDE 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; Edirne Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülmesini sağlamaktır.

 

Kapsam 

MADDE 2 - Bu Yönetmelik Destek Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak 

MADDE 3 - Bu Yönetmelik;  5393 sayılı Belediye Kanununun 15 (b) ve 18 (m) maddelerine, 5216 Büyükşehir Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ve bu kanunlara dayanak teşkil eden tüm yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar 

MADDE 4 - Bu Yönetmelikte geçen;

a)Belediye: Edirne Belediye Başkanlığını,

b)Başkan: Edirne Belediye Başkanını,

c)Başkan Yardımcısı: Edirne Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün bağlı bulunduğu Belediye Başkan Yardımcısını,

d)Meclis: Edirne Belediye Meclisini

e)Müdür: Destek Hizmetleri Müdürünü, 

f)Müdürlük: Destek Hizmetleri Müdürlüğünü, 

g)Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü,

h)Birim: Edirne Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı birimleri,

ı)Birim Sorumlusu: Edirne Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı birim Sorumlularını,

i) Yönetmelik: Destek Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.

 

 

 

 

 

Teşkilat Yapısı

MADDE 5 - Destek Hizmetleri Müdürlüğü; üst yönetici olarak Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışmalarını sürdürür. Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir;

 

a.      Makine İkmal Bakım Onarım ve İdari İşler Birimi

b.      Satın Alma ve Tedarik Birimi

c.       Lojistik Destek Birimi

       

Personel Yapısı 

MADDE 6 -   (1)Müdürlükte Edirne Belediyesi norm kadro standartlarına uygun nitelik ve sayıda şef, memur, sözleşmeli memur, sürekli işçi, 696 sayılı KHK gereği işçi personel görev yapar.

(2)Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan birim sorumlusu ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır. 

 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 7 - Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;

a)    Müdürlüklerden gelen demirbaş, sarf ve diğer tüketim mal ve malzemesine ilişkin talep ve ihtiyaçları karşılar ve dağıtımını yapar.

b)   Taşınır/sarf malzemelerin depolanması, depolardan dağıtımı vb. işlemleri yürütür.

c)    Müdürlüğün 5018 Sayılı Kanuna göre tüm taşınır ve dayanıklı taşınırların, giriş-çıkış, zimmet, devir işlemlerinin kayıtlarını tutar, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenler.

d)   Müdürlüğün sorumluluğunda olan tüm depolardaki stok kontrolünü ve takibini yapar.

e)Belediye bünyesinde bulunan araçların zorunlu trafik sigortaları ile bakım ve onarımları için gerekli malzeme temini ( Makine İkmal Bakım Onarım ve İdari İşler Birimince incelenmesine müteakip düzenlenecek rapor doğrultusunda ) talepte bulunan Müdürlüklerin bütçesinden yapılmak üzere sekretarya görevini gerçekleştirir.

f)Müdürlük, kendisine bağlı olan birimlerin mal ve hizmet taleplerini, diğer müdürlüklerin   ortak kullanıma konu temizlik malzemesi, kırtasiye malzemesi, toner, araç yedek parça (akaryakıt, akü, yağ, lastik, filtre ) alımlarını 4734 sayılı Kamu İhale Kanuna göre doğrudan temin veya ihale yoluyla, ilgili mevzuat çerçevesinde yer alan hükümler doğrultusunda yerine getirir.

g)Destek Hizmetleri Müdürlüğünün ihale komisyonunda; sekretarya görevini yaparak, dokümanları “İhale İşlem Dosyası” haline getirir.

h) Müdürlüğe bağlı birimlerin koordine halinde çalışmasını sağlar.

ı) 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanuna göre sorumluluk alanları içerisinde iş sağlığı ve güvenliğini sağlar.

i)  Çalışan personeline hizmet içi eğitim verilmesini sağlar.

m)Müdürlüğün, 5018 Sayılı Kanuna göre kurumun stratejik planı doğrultusunda yıllık bütçesini hazırlar.

j)Müdürlük bünyesinde yasal yükümlülükler çerçevesinde tutulan evraklar, ihale dosyaları, proje dokümanları, hak ediş dosyaları ve diğer dosyaların mevzuat hükümlerine uygun olarak arşivlenmesini sağlar.

k)Yıllık yatırım planına göre kendisine yöneltilen işlerin ihalesinin yapılması, bu işlere ait işlemlerin yer tesliminden işin bitimine kadar usulünce yapılıp yapılmadığını takip ve kontrol eder.

 

Destek Hizmetleri Müdürünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 8: (1) Müdürün görevleri aşağıdaki gibidir:

a) Müdür,7’inci madde ve alt bentlerinde belirtilen görev, yetki ve sorumlulukların yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, başkanlık makamı ile başkanın görevlendirdiği başkan yardımcısına karşı sorumludur.

b) Destek Hizmetleri Müdürlüğünü başkanlık makamına karşı temsil eder.

c) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler. 

d) Müdürlüğün tahakkuk amiri, harcama yetkilisi ve müdürlük personelinin amiridir. 

e) Müdürlüğü ile diğer müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar. 

f) Mevzuatın öngördüğü her türlü ek görevi yapar. 

g) Personeli arasında yazılı veya sözlü görev dağılımı yapar. 

h)Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar. 

ı)Müdürlüğün, performans programı, yıllık faaliyet raporu ve bütçesinin hazırlanmasına öncülük eder.

 

(2)Müdürün yetkileri aşağıdaki gibidir: 

a) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, başkanlık makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için gereken kararları ve tedbirleri alır ve uygular. 

b) Müdürlüğün harcama yetkilisi olarak bütçede öngörülen ödenekler kadar harcama yapar, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmeliklerle diğer mevzuatlara uygun olmasını, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlar, yıl içinde bütçenin madde ve fasılları arasında aktarma yapılması gerektiğinde gerekli yazışmayı yaptırır.

c) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1’inci derece imza yetkilisidir. 

d)Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönetmelik çerçevesinde ödül ve yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı ile Başkana önerilerde bulunur. 

e)Disiplin amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezaları verme yetkisine sahiptir. 

f)Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, karşılaştığı aksaklıkları giderme yetkisine sahiptir. 

g)Sorumlu olduğu tüm personelin yıllık, mazeret, hastalık, doğum, ücretsiz, vb. izinlerin kullanımını onaylar.

h)Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarına haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirler ve Başkanlık Makamına onaya sunar. 

ı) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapar. 

i)Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda konusunda uzman kişi, birim ve kuruluşlarla istişare yapar. 

 

(3)Müdür 657 Sayılı Kanun ve diğer belediye mevzuatının, kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur. 

 

 

 

 

Destek Hizmetleri Müdürlüğü Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları; 

MADDE 9- (1) Personelin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir: 

a)Personel, bu yönetmelikte ve kendilerine tebliğ edilen görev tanım formlarında belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken özen ve sürati göstererek yapar. 

b)Personel görevlerini yaparken mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır. 

c) Personel iş ve işlemlerden amirlerine karşı hiyerarşik olarak sorumludur.

d)Personel, görev tanımında yer almayan ancak amirleri tarafından göreviyle alakalı verilecek diğer görevleri de yerine getirir. 

e)Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir. 

f)Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır. 

g)İş bölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır.

h)Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir.

ı)Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır.

i )Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar.

j)Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir.

k)Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.

l)Tetkik işlerini, göreve gidecekleri yerleri ve yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar. Bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamada bulunmaz.

m)Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel; korumak ve saklamakla görevli olduğu evrakı kendisinden sonra göreve başlayan personele devretmedikçe görevinden ayrılamaz.

n)Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenle yürütülmesi, personel arasındaki düzenin sağlanması için herkes, gayret ve çaba gösterir. Olumsuz bir durumda konu müdüre yansıtılır. Müdür bu konuda gerekli önlemleri alır.

o)Belediye hizmetlerinde; hesap verebilirlik ilkesine uygun hareket edilir, uygulamalarda adaletli olmaya, kaynakların kullanımında etkili ve verimli olmaya çalışılır.

 

(2) Personel 657 Sayılı Kanun ve diğer belediye mevzuatının, kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.  

 

Makine İkmal Bakım Onarım ve İdari İşler Birimi Yetki ve Sorumlulukları şunlardır:

MADDE 10- Makine İkmal Bakım Onarım ve İdari İşler Birimi aşağıdaki görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

 

a)      Belediyemizde bulunan bütün araçların (iş makineleri – araçlar – binek otoları – kamyonlar – otobüsler - minibüsler - kamyonetler - tüm motorlu – motorsuz taşıt ve araçlar vb) tamir bakım-onarım işleri, periyodik kontrolleri, boya kaporta, motor, kaynak işleri, oto elektrik işlerini öncelikli olarak birimimizde bulunan atölyede yapar.

b)      Araçların düzgün çalışmalarını temin eder. Bunun için gerekli tedbirleri alır.

c)      Araç takip programından araçlardaki arıza sıklığını takip ederek her bir araçta hangi malzemeler kullanıldığını, ne kadar akaryakıt tüketildiğini günlük olarak araç sicil kartlarına işler. 

d)      Birimimiz sorumluluğunda olan akaryakıt istasyonuna gerekli mazot, fuel oil ve benzin temin ederek belediyemizdeki araçlara dağıtılmasını sağlar. Akaryakıt hakedişlerini düzenler ve kontrolünü yapar.

e)      Belediyenin tüm araçları için akaryakıt ve her türlü madeni yağın alım ihalelerinin, ihale birimince yapılmasını sağlar.

f)       Araçların bakım ve onarımlarında atölye için ihtiyaç duyulan parçaları ve malzemeleri dış piyasadan 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa uygun olarak temin eder, bunların iş ve işlemlerini takip eder.

g)      Hizmetlerin aksamaması için gerekli yedek parça ve malzeme stokunu hazır bulundurur ve stokta bulundurulması mümkün olmayan yedek parça ve malzemenin gerekmesi durumunda ivedilikle tedarikini sağlar.

h)   Belediye bünyesinde bulunan araçların zorunlu trafik sigortaları ile bakım ve onarımları için gerekli malzeme temini ( Makine İkmal Bakım Onarım ve İdari İşler Birimince incelenmesine müteakip düzenlenecek rapor doğrultusunda ) talepte bulunan Müdürlüklerin bütçesinden yapılmak üzere sekretarya görevini gerçekleştirir.

ı)   Müdürlüğün görev alanına giren konular ile ilgili olarak diğer birimler ile gerekli    

      koordinasyonu sağlar.

i)       Atıl durumdaki araç gereçleri tespit ederek teknik ve ekonomik kriterlere uygun olarak yeniden kazandırmaya yönelik çalışmaları yapar, kullanılmasında fayda görülmeyen araç ve teknik ekipmanın hurda işlemleri için gerekli yazışmaları yapar. 

j)   Araçların kimlik dosyalarının oluşturulması kapsamında periyodik bakımları ve takibi,               

     arıza, kullanılan yedek parça, işçilik giderleri, kazaların takibi, akaryakıt tüketiminin     

     takibi, yıllık maliyetinin hesaplanması, müdürlükte hizmet veren resmi araçların her türlü   

     tüketim malzemesinin acil ihtiyaç halinde elde bulundurulması (yedek parça, lastik, akü,   

     akaryakıt, yağ vb.), araçların fenni muayene ve zorunlu trafik sigortalarının yaptırılmasını    

     sağlar.

k)      Hizmet araçlarının kullanımına ait araç havuzu işleyişine dair usul ve esaslara ait yönergenin takip edilmesi, güncel tutulmasını sağlar.

l)       Araçlara ait arızalar ile ilgili olarak; 

1)Tespitini yapar.

2) Bakım onarım işlemini atölyesinde yapar.

3)İşlemleri günlük kayıt eder.

4)Yapılan ikmal, bakım ve onarımların sicillerini tutar, raporlarını hazırlar, müdürlük makamına sunar.

      5)Malzeme kullanımlarındaki hataları engelleyici önlemler alınmasını sağlar.

      6)Özel alet ve ekipman gerektiren işleri ( rot balans ayarı, yakıt pompası revizyonu, hidromotor revizyonları, motor rektifiye, muhtelif özel kaynak ve freze işlemleri, egzoz ve radyatör tamir işlemleri, oto cam tamir ve yenileme, kaporta revizyon, Dijital beyinli otoların servis işlemleri, iş makinesi pompa revizyonları, iş makinesi elektronik sistem bakımları vb.) piyasadan temin eder.

      7)Hizmetlerin aksamaması için stok kontrollerini güncel tutarak, sayımlarını yılda bir kere yapar.

      8)Belediyenin ihtiyaç duyacağı araç, iş makinesi ve benzeri gereçlerin araştırmalarını yapar, fizibilite raporlarını tanzim eder.

      9)Sürücü hatasından kaynaklanan arızalarda hasar tespiti yapılarak gerekli tedbirleri alır.(Kaza Tespit Raporu, Arıza Tespit Raporu vb.)

      10) Araç bakım ve tamirlerini belediye çalışmalarını aksatmayacak şekilde programlar ve yapar.

m)   Müdürlüğün yazı işleri ile ilgili tüm hizmetlerini yürütür.

n)    Müdürlüğün kurum içi /kurum dışı evrak havale/dağıtım iş ve işlemlerini geçerli mevzuat hükümlerine göre yürütmekle yükümlüdür. Gelen/giden evrakların, dosyaların ve diğer belgelerin kayıt, havale, zimmet ve dosyalama işlemlerini önceliklerine göre sıraya koyup kaydını yapmak ve yürütmekle yükümlüdür.

o)   Müdürlüğün iş planlarının takibini yapar, süresi gelen işlerin yapılıp yapılmadığını Müdür adına ilgili servisler ile koordine eder, işlerin süresinde ve planlanan zamanda yapılması hususunda Müdüre yardımcı olur.

ö) Müdürlüğü ilgilendiren her türlü toplantı, eğitim, seminer, brifing vb. faaliyetleri koordine eder.

p) Müdürlüğün arşiv faaliyetlerini Arşiv Yönetmeliğine uygun olarak uygulanmasını koordine eder.

r)Müdürlüğün bütçe hazırlıklarını yürütür ve bütçe hedeflerinin gerçekleştirilmesini takip/koordine eder.

s)Müdürlükte görevli personellerin özlük işlemlerini (puantaj, hak ediş, izin, rapor takibi, tazminat, nakil vb.) yürütür.

ş)Yönetmelikler çerçevesinde Müdürlüğün doğrudan temin, ihale ve avans ödemelerinin takibini yaparak iş ve işlemlerini yürütür. Müdürlüğe bağlı birimlerin doğalgaz, internet, telefon takibini yaparak iş ve işleyişini yürütür.

t)Müdürlük bünyesine alınan malzemelerin Müdürlük ambarına kayıt edilme işlemlerini yapar. İhtiyaç duyulan malzemelerin  talep edilmesi için Taşınır İstek Belgesini hazırlar.

u)Müdürlüğün demirbaşına kayıtlı eşyalarını korur, yılsonu sayımını yapar. Müdürlük içerisinde zimmete alma, zimmetten düşme durumlarının takibini yapar. Başka Müdürlüklerin kullanımına verilen demirbaşların devredilme işlemlerini yapar. İşlevini yitiren demirbaşların hurdaya ayırma işlemlerini yürütür.

ü)Müdürün vereceği diğer görevleri yerine getirir.

 

Satın Alma ve Tedarik Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

 

MADDE 11- 

a)Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından ihalesi yapılacak işlerin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununa göre ilgili biriminden teknik şartname, Başkanlık Olur’u, ihale ilanlarının yayınlanması, ilan bütçesi yaklaşık maliyet bütçe onayı  vb. belgelerin dokümanını oluşturur.

b)Belediyenin diğer müdürlükleri ve müdürlüğümüzün birimlerinin ihtiyaç duyduğu mal ve hizmet alımlarına ilişkin işlemleri 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu başta olmak üzere ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek; iş ve hizmetlerin, etkin, verimli, ekonomik, asgari emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesini ve yapılmasını sağlar.

c)Destek Hizmetleri Müdürlüğünün İhale komisyonunda; sekretarya görevini yapar, dokümanları “İhale İşlem Dosyası” haline getirir,

d)Destek Hizmetleri Müdürlüğü ihalelerinin ilgili yazışmalarını ilgili mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlar.

e)Sonuçlanan ihaleye ilişkin 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 10.maddesi uyarınca istenen belgelerin, ihale üzerinde kalan istekliden alınarak ihalenin yapılmasını talep eden birim ile sözleşme yapılmasını  sağlar.

f) Hizmet ve mal alımlarının doğru ve zamanında yapılabilmesi için piyasalar hakkında bilgiye sahip olur, ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve tebliğleri, idari ve genel yargı kararlarını ve bunlarla ilgili yayınları takip eder.

g) Kendisine bağlı olan birimlerin mal ve hizmet taleplerini, diğer müdürlüklerin   ortak kullanıma konu temizlik malzemesi, kırtasiye malzemesi, toner, araç yedek parça (akaryakıt, akü, yağ, lastik, filtre ) alımlarını 4734 sayılı Kamu İhale Kanuna göre doğrudan temin veya ihale yoluyla, ilgili mevzuat çerçevesinde yer alan hükümler doğrultusunda yerine getirir.

 

 

Lojistik Destek Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

MADDE 12-

a)    Müdürlüklerden  gelen demirbaş ve sarf malzeme talepleri doğrultusunda temin edilen malzemelerin depolanmasını sağlar.

b)   Taşınır malların kaydı, muhafazası ve kullanımı ile ilgili iş ve işlemleri yürütür.

c)    Depoya gelen malzemelerin stok giriş-çıkış işlemlerinin takibini ve muayene kabulünü yaptırır.

d) Periyodik sürelerde deponun mal sayımını yaparak kontrolünü sağlar.

e)Taşınır Mal Yönetmeliği çerçevesinde Müdürlüklere bağlı ambarlarda bulunan malzemelerin giriş ve çıkış hareketlerini izleyerek stok ikmalinin zamanında yapılmasını sağlar.

f) Depolanan malzemelerin ilgili müdürlük ve birimlere dağıtımını sağlar.

g) Müdürlüğe bağlı ambarların yıl sonu sayım işlemlerinin yapılmasını sağlar.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 

İşbirliği, Koordinasyon, Usul ve Esaslar

 

Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği 

MADDE 13-  (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır. 

(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. 

(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder. 

(4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz. 

(5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir. 

 

Diğer Müdürlük, Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon 

MADDE 14-  (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür. 

(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; memur, büro sorumlusu, Müdür parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. 

 

Müdürlüğün Uygulama Usul ve Esasları 

MADDE 15-  (1) Destek Hizmetleri Müdürlüğü bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.

 

(a) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 

(b) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 

(c) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 

(ç) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 

(d) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 

(e) 4857 sayılı İş Kanunu, 

(f) 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 

(g) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu, 

(ğ) 6245 sayılı Harcırah Kanunu, 

(h) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 

(ı) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 

(i) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 

(j) İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik, 

(k) Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, 

(l) Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik, 

(m) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik, 

(n) Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği, 

(o) İlgili bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve ilgili diğer mevzuatlar.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

 

Çeşitli ve Son Hükümler

 

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller 

MADDE 16-  (1) İş bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve mevzuat hükümlerine uyulur. 

 

Yürürlükten Kaldırılan Hükümler

MADDE 17 - Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle 07.02.2023 tarihli 2023/43 Meclis karar sayılı Destek Hizmetleri Müdürlüğüne ait yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

 

 

Yürürlük 

MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri Edirne Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. 

 

Yürütme 

MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Edirne Belediye Başkanı 

Birim Haberleri

E-Belediye Edirne Duyurular Haberler Etkinlikler