BAĞLI BİRİMLER Koruma ve Güvenlik Birimi (0.284.2136071) |
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı zabıta personelinin çalışma düzenine ait uygulanacak esas ve usullerini düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu yönetmelik Edirne Belediyesi zabıta teşkilatını kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu,11/04/2007 sayılı Belediye Zabıta Yönetmeliği,1608 sayılı Kanun, 5728 sayılı Kanunla Değişik 1. maddesi ile 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ve ilgili diğer kanunlar. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Belediye : Edirne Belediyesini b) Belediye Başkanı : Edirne Belediye Başkanını c) Belediye Meclisi : Edirne Belediye Meclisini d) Belediye Encümeni : Edirne Belediye Encümenini e)Belediye Zabıtası : Edirne Belediye Zabıtasını f) Belediye Zabıta Personeli : Edirne Belediyesi Zabıta Müdürü, Zabıta Amiri, Zabıta Komiseri ve Zabıta Memurları ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Teşkilat Yapısı MADDE 5- (1) Edirne Belediyesi Zabıta Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunun 48. mad. ve 22/02/2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine dayanarak kurulmuştur. (2) Zabıta Müdürlüğü Teşkilatı; Zabıta Müdürü, Zabıta Amiri, Zabıta Komiseri ve Zabıta Memuru ünvanlı kadrolardan oluşur. (3) Zabıta Müdürlüğü teşkilatı doğrudan Belediye Başkanına bağlıdır. Gerektiğinde Belediye Başkanı Zabıta Teşkilatı üzerindeki yetkilerini Belediye Başkan Yardımcına devredebilir. (4) Zabıta Müdürlüğü Organizasyon Şeması Ek-1’de gösterilmiştir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Görev, Yetki ve Sorumluluk Zabıta Müdürlüğü Görev, Yetki ve Sorumlulukları; MADDE 6- (1) Zabıta Müdürlüğü personelinin kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlere göre görevlendirmek, hizmet ve personelin planlama ve koordinesini yapmak, özlük işlerini takip ve yürütmek, disiplini sağlamak, denetim yapmak ve yaptırmak. Zabıta Müdürü Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 7- (1) Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının denetim ve gözetimi altında, ilgili mevzuat gereği müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılması gibi düzenlemeleri yapar. (2) Müdürlüğün çalışma düzeni ve ekiplerin görev dağılımını belirtilen program ve çizelgelerin hazırlanmasını sağlar. (3) Personeline hizmet içi eğitim kursları verilmesini sağlar. (4) Belediyenin vizyonu ve stratejik planları doğrultusunda bütçeleri ile uyumlu programlar geliştirerek, sorumluluğuna göre icraat yapar. (5) Elindeki mevcut kadro, araç ve teçhizat planlamasını yapar, eksiklikleri bir üst makamlara bildirip teminini sağlar. (6) Başkanlığın stratejik hedefleri ve bütçesine göre Müdürlüğün yıllık faaliyet planını hazırlar, uygulanmasını takip eder ve sonuçlanmasını sağlar. (7) Ast üst arasındaki ilişkileri düzenleyerek teşkilatın ahenkle çalışmasını sağlar. (8) Emrindeki görevlilerin, işbölümü esasları dahilinde, sorumluluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir. (9) Mahiyetindekileri iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlar, görevde yükselme yönetmeliği gereğince yükselmesini uygun gördüğü elemanlarının eğitime tabi tutulması yönünde Başkanlık Makamına teklifte bulunur. (10) Emrindekilere görev dağılımı yapar, işi tarif eder, yetki verir, görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmasını sağlar ve görevlerini yaparken insiyatif kullanmaları yönünde teşvik eder. (11) Müdürlüğün işlerini kısa sürede, ekonomik ve verimli şekilde neticelendirmek üzere planlar ve takip eder. (12) Değişen mevzuatları takip eder, öğrenir emrindekilerin de bilgi edinmelerini sağlar. Sürekli kendisini geliştirici eğitimler alır. Emrindeki çalışanların görevlerinde mevzuata riayetini sağlar ve uygulamaları kontrol eder. (13) Müdürlük personelinin genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin eder. (14) Diğer Müdürlüklerle iletişim kurarak koordineli çalışmalarını ve yine diğer müdürlüklerden gelen talepleri değerlendirerek, gereğinin yapılmasını sağlar. (15) Alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlar ve gerek görürse emirlerini yazılı olarak verir. (16) Emrinde çalışan personele karşı örnek davranışlar sergileyerek yönlendirici olur. (17) Müdürlüğün harcama yetkilisi olduğundan harcamaların bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur. Verimli, tutumlu ve yerinde harcama yapılmasını sağlar. (18) Yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, evrakın muhafaza edilmesini sağlar, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. (19) Belediyenin özel kolluk gücü olarak şehrin düzeninin, halkın huzur ve sağlığının sağlanması ve korunması amacıyla, kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde belirtilen yaptırımların yerine getirilmesini temin eder. (20) Müdürlük personelinin mesai ve çalışmasını denetler, çalışmaların verimli olması hususunda gerekli tedbirleri alır. (21) Müdürlüğe gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlar ve görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaların mevzuata uygun yapılmasını sağlar. (22) Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar.
Zabıta Amiri ve Zabıta Komiseri Görev, Yetki ve Sorumlulukları MADDE 8-
(2) Zabıta Memuru Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
(3) Büro Hizmetleri Görev Yetki ve Sorumlulukları;
(4) Koruma Güvenlik Birimi Görev Yetki ve Sorumlulukları;
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM İşbirliği ve Koordinasyon Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği MADDE 9- (1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, müdür tarafından sağlanır. Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir. Müdür, evrakları gereği için ilgili personele havale eder. Diğer Müdürlük Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon MADDE 10- (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür. (2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; memur, büro sorumlusu, müdür parafı ile Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısın imzası ile yürütülür. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Yürürlükten Kaldırılan Hükümler MADDE 11– (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte 03.10.2007 tarih ve 2007/168 sayılı Meclis Kararı ile kabul edilmiş olan Zabıta Müdürlüğü Çalışma Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır. Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller MADDE 12– (1) İş bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili kanun, yönetmelik ve mevzuat hükümlerine uyulur. Yürürlük MADDE 13– (1) Bu Yönetmelik hükümleri Edirne Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Edirne Belediye Başkanı yürütür. |
EDİRNE BELEDİYESİ ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET ENVANTERİ TABLOSU
EDİRNE BELEDİYESİ ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET STANDARTLAR TABLOSU