EDİRNE KÜLTÜR KOKTU
Reklam
Reklam

EDİRNE KÜLTÜR KOKTU

Edirne Belediye Başkanlığı tarafından düzenlenen Edirne 5. Kitap Fuarı 9. gününde birbirinden değerli yazarlara ev sahipliği yaptı. Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, yazarları ve kitapseverleri fuarda yalnız bırakmadı, minik öğrencilere kitap okuyarak, onlardan çok kitap okumalarını istedi. Karikatürist Rewhat, Edirne 5. Kitap Fuarına özel “Selimiye’nin taslağına bakan Mimar Sinan’ı çizdi.

14 Ekim 2017 - 17:14 - Güncelleme: 14 Ekim 2017 - 17:59

Ekmekçizade Ahmet Paşa Kervansarayı’nda gerçekleştirilen Edirne 5. Kitap Fuarı’na ilgi yoğun oldu. Mistik bir mekanda her yaş grubundan okuyucu kitlesini ağırlayan Kitap Fuarı; bu hafta sonu da farklı düşüncelere sahip birbirinden değerli yazarları edebiyat çatısı altında bir araya getirdi. Hafta sonunu fırsat bilen Edirneliler; kitap fuarına gelerek sevdikleri yazarlarla tanıştılar, kitap satın aldılar, çocuklarına kitabın ve kitap okumanın önemini anlatılar. Kitap Fuarı’na, Yunanistan’ın İskeçe Kenti’nden gelen misafirleri de ağırladı. İskeçe Türk Birliği’nden gelen bir gurup, kitap fuarında sevdikleri yazarların kitaplarına ulaşma fırsatı yakaladı.

Edirne 5. Kitap Fuarı’na gelen Emekli tümgeneral, yazar ve siyasetçi Osman Pamukoğlu,  Ahmet Yavuz, Mehmet Ali Çelebi, Ali Türkşen gün boyu kitaplarını imzaladı, hayranlarıyla sohbet etti.Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, yazarları ve kitapseverleri fuarda yalnız bırakmadı, minik öğrencilere kitap okuyarak, onlardan çok kitap okumalarını istedi. Karikatürist Rewhat da, Edirne 5. Kitap Fuarına özel “Selimiye’nin taslağına bakan Mimar Sinan’ı çizdi.  

“EDİRNE’DE BAŞLAYAN KİTAP AŞKI TÜM TRAKYA’YA YAYILIR”

Sabahın erken saatlerinden itibaren kitapseverlere hizmet veren Kitap Fuarı ilk olarak Gazeteci Yazar İsmail Saymaz’ı ağırladı Hayranlarının kitaplarını imzalayan İsmail Saymaz, “Edirne Kitap Fuarı’na üçüncü gelişim. Her geçen yıl her ziyaretim sırasında bir kez daha geldiğimde fark ediyorum ki; fuar daha çok yayınevinin daha çok yazarın katıldığı, sadece Edirne’yi kapsamayan, belki de Trakya’ya hitap edecek bir hürriyete kavuştu. Trakya gibi demokratik değerlere, özgürlükçü değerlere sahip bir bölgenin aslında çok önceden kitap günlerine, kitap fuarlarına başlamış olması gerekirdi. Geç kalınmış ama kısa zamanda çok yol kat etmiş bir etkinlik olarak kendisini gösteriyor. Umarım burası Tekirdağ, Kırklareli ve hatta Çanakkale’yi tetikler. Umarım Edirne’de başlayan kitap aşkı tüm Trakya’ya yayılır ve burası bir kitap merkezi olarak, kültür başkenti olarak adını duyurur” dedi. 

“KİTAP FUARI EDİRNE’YE RENK KATTI”

Emekli Tümgeneral Ali İhsan Gürcihan ise, “Kitap Fuarının Edirne’ye bir renk ve değer kattığına inanıyorum. Ben yazar sıfatıyla değil ama bildiklerini kitaba döken, yazan bir kişi anlamında benim açımdan ayrıca bir değeri oldu. Böyle bir fırsata imkan sağladığı için Edirne Belediyesi’ne teşekkür ediyorum” ifadelerine yer verdi.

“EDİRNE TÜRKİYE’NİN YÜZ AKI”

Gazeteci Yazar Saygı Öztürk Edirne’ye ikinci gelişi olduğunu ifade ederek, “Benim Trakya’da görmediğim üç il vardı. Üçü de Trakya’daydı. Birkaç yıl önce davet edildim. Buraya geldim. Kolay kolay eşimi bir yere davet etmem ama eşime dedim ki; mutlaka görmemiz gereken, gitmemiz gereken bir şehir var. O da Edirne. Edirne’de kitap fuarında bulunmaktan mutluyum. Edirne; Türkiye’nin yüz akı illerimizden biridir. Batıya açılan kapımızdır. Batının kapıdan baktığında ilk gördüğü kentlerden birisidir. O yüzden Edirne’nin yeri gerçekten ayrıdır. Tarihi, kültürü ile bu önemli kente bulunmak ayrıcalıktır. Her taraf tarihi kokan bir kent. Kitap Fuarı’nın bulunduğu alanda da yine benzer bir yapının içerisindeyiz. Buruda bulunmaktan  mutluyum. Edirne Belediyesi’nin böyle bir organizasyon yapmasından dolayı tebrik ediyor, kutluyorum” dedi.

“KİTABI YAKINLAŞTIRAN GÜRKAN’A TEŞEKKÜRLER”

Ş. Güldal Mumcu da “Edirne 5. Kitap Fuarı Edirne’ye gerçekten büyük bir kültür hizmeti vermekte bunu gerçekleştiren Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan’ı tebrik ediyorum. Edirne, hem üniversite hem de kültür kenti. Kitabı sevdiren bu fuarın devam etmesini diliyorum. Kitaba giderek uzaklaşıyoruz. Böyle fuarlarla o uzaklaşmayı yakınlaştırdığı için tekrar teşekkür ediyorum. İnternet üzerinden de okunuyor ama kitabın sıcaklığında ayrı değeri var” dedi.

“UMARIM BU FUAR ON YILLAR DEVAM EDER”

Çocuk kitaplarının sevilen ismi Yazar Birsen Ekim Özen ise “Bir organizasyondan yapmaktan, o organizasyonu devam ettirmek daha zordur. Eksikleri fark etmek, yeni bir şeyler katmak. Bu konuda Edirne Belediyesi çok başarılı. Umarım bu fuar on yıllar devam eder. Tebrikler” ifadelerine yer verdi.

17 YAŞINDAKİ YAZAR DA KİTAPLARINI FUARDA YER ALDI

17 yaşında 2 kitaba sahip olan Irmak Zümer Tolunay’da Edirne 5. Kitap Fuarı’nda yer alan isimlerde arasında oldu. ‘Yalnızlık 3 Hece’ ve ‘Avcı’ isimli kitaplarının okuyucuları için imzalayan Tolunay, kitap fuarında yer aldığı için duyduğu mutluluğu dile getirdi.  

 

2017/10/5109878.jpg
2017/10/4630047.jpg
2017/10/1879492.jpg
2017/10/8267988.jpg
2017/10/4862772.jpg
2017/10/5080841.jpg
2017/10/4736810.jpg
2017/10/6148103.jpg
2017/10/8011994.jpg
2017/10/4662784.jpg
2017/10/926607.jpg
2017/10/9060402.jpg
2017/10/1216332.jpg
2017/10/3309653.jpg
2017/10/8472539.jpg
2017/10/9616263.jpg
2017/10/5949287.jpg
2017/10/8099559.jpg
2017/10/8713129.jpg
2017/10/5927912.jpg
2017/10/4793473.jpg
2017/10/1784649.jpg
2017/10/632835.jpg
Bu haber 3925 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 1 Yorum
  • Samet Koman
    1 ay önce
    KİTAP NASIL YAZILIR MUHTEVASI NE VE NASIL OLMALIDIR? Kitap, yazı, tiyatro eseri yazılırken yazının içinde yer alması gereken olgular, bunların kaynakları ve nasıl olması, ne ihtiva etmesi gerektiği aşağıda kısım kısım verilmiştir. ( KAYNAK: Samet KOMAN ) EYLEM KAYNAKLARI 1. Hafızadaki gerçekler, iç dünyada yaşanı***lar, 2. Hissedilen güçler, 3. İçsel duygu düşünce kaynakları, 4. Olayların etkilerine karşı verilen tepkiler ve bu tepkilerin zincirlemeleri, 5. Olayın oluşundaki bedeni hareketler, 6. Günün geri ka***ı için düşünülen düşünceler, 7. Olayın uzantıları ve bu vesile ile geleceğe bakış, 8. Duygu, istek ve iradenin birbirilerini kışkırtması, 9. İrade ve duyguları aktifleştiren eylem düşüncesi, 10. Bilinçaltına kendiliğinden kaydo*** küçük amaçlar, 11. Olayların iç ve dış yönleriyle ilgilenmek, eylem oluşturan kaynaklardır. Yazıların en önemli, canlı, sürükleyici özgün yanını eylem kaynaklarından dökülenler yani yazı***lar oluşturur. EYLEM OLUŞUMU: Heyecan İstek Duygu + İrade = Eylem Düşünce Eylem EYLEM, Geniş kapsamlı, derin ve karmaşık olabilir, Akılcı, tutarlı, gerçek bir iç sebebi vardır. Eylemlerin eylem doğurganlıkları vardır. HEYECAN VE ADRENALİN KAYNAKLARI 1. Heyecanların oluşturdukları amaçlar çok önemlidir, 2. Hayali kışkırtıcılarla güçlendirilirler, 3. Duygularla beyine bir şeyler anlatılıp ve akabinde insanı düşündürerek yaşanırlar, 4. Zincirlemeli, çoklu eylemler hız ve gerginlik oluşturur, 5. Tepkiler sonucu doğan çatışmalar ve sorunların çözüme kavuşturulması canlılık oluşturur. 6. Duygu baş***gıcında incelik ve derinlikle adrenalin vardır, 7. Zayıf duygu ve düşüncelere bedeni eylem desteği verilerek heyecanlar yaşanabilir, 8. Bazı heyecan ve adrenalin kaynakları olay hatıralarının geniş bir sentezini içerir ya da oluşturur, 9. Bazı yaklaşım yollarıyla bulunurlar ya da açığa çıkarılırlar. ETKİ OLUŞTURAN KAYNAKLAR 1. Umulmadık durum tepkileri, 2. Heyecan sonucu oluşan amaç çok çok önemlidir, 3. Oluşturduğu özgün hayallerle dikkati çeken, inanç(yani inandığımız düstur edindiğimiz inançlar değerler ) ve gerçek o*** olgularla ilgili duygularımızı doyuran tanım***mış, hazır***mış bir asıl amaç ve içgüdülere yönelik tema çok etkilidir. 4. Seslerin ve olayların içimizde duyulup sürdürülmesi etkilidir, 5. Olayların dış yönünün karakterin psikolojisi ile anlatılması etkilidir, 6. Okuyanlarda yaşanmış etki bırakıp hatıra oluşturan roller etkilidir, 7. Duygunun heyecan katılarak sunulması etkilidir, 8. Sözlerin her tekrarında aşama aşama derinleşme sağ***ması etkilidir, 9. Gerçek oluncaya kadar, gerçek heyecanlar yaşanıncaya kadar eylemlerin içine hayat katılması etkilidir, 10. Çevre, ortam ve şartların olayı ve duyguları desteklemesi etkilidir, 11. Eylem sözcükleri ile anlatı*** amaçlar etkilidir, 12. Dekorun resmin iki boyutlu görüntüsüne üçüncü boyutun katılarak derinlemesine işlenmesi etkilidir, 13. Kışkırtma, canlı amaçlar, amaçlara bölme, inandırıcı bedeni eylem, duygu düşünceyi gösteren ve sonuç***dıran konuşmalar, canlı duyuş düşünüş havasını dekoru etkilidir, Etki Üzerine: İnsanların içsel ve dışsal araç ya da yollarla olayların, durumların, kişilerin ve nesnelerin kendisine etkisine göre kendilerini düzenlerler ve onları etkilerler. Önemli bir noktadaki tersi davranış(ses, düşünce ve eylem olabilir) etkilidir. Amaca yönelik düşünceler irade ve duyguyu etkiler, Büyüleyici amaçlar, heyecan, irade, duygu ve isteklerin üzerinden etki oluşturur, Gerçeklerin şiirleştirilip sanatlaştırılması etki oluşturur, Dekor ve çevrenin fotoğrafik görünürlüğü etkilidir, Olayların sentezi, özü, genel etkili ve derinliğine hissettirdikleri, şiirselliği etkilidir, Olayın rahatça kavranacak hızda anlatılması, hissedilebilmesi etkilidir, Rollerin canlı duygularla geliştirilip pekiştirilmesi, boşluğa yer verilmemesi etkilidir, Hikâyelerin parça***ıp incelenerek somutlaştırılıp sunulması etkilidir, Kavşak veya aşamalarda yer a*** işaretler etkilidir, Bir günün tüm ses ve belirtileri ile işlenmesi etkilidir. ÖZGÜNLÜK: 1. Bütün toplumu ilgilendiren genel konular ölümsüzlük sağlar.(Aşk, özgürlük, büyük sevinç, acı… ) 2. Yapı*** her şey duyguyu geliştirmeye ve güçlendirmeye yönelik olmalıdır. Duygu ve Eylem listesi düzenlenebilir. 3. Kısımların özünü, temelini amaçlar oluşturur. Özü temeli amaçlar kazandırır. 4. Amaçta, eylem(hareket), İstek, gerçeklik, motivasyon, kuvvet olmalıdır. 5. Kendiliğinden oluşan umulmadık eylemler (ruhi, bedeni... eylemsel ) özgün çalışmaları uyarır. Yeter ki üstün amaca ve sürekli eylem çizgisine uygun olsun. SÜREKLİLİK 1. Karakter benliğimizi başkalaştırmalıdır, 2. Yaşantımızda listesini yapacağımız hayat çizgimizi uzatacak uzantılar var mı? (1 gün için ) 3. Üstün amaç karakterize edilip akışa sindirilmelidir, 4. Önce olayın pürüzsüz ve sorunsuz akışı yazılıp sonra da olumsuzlukları eklenebilir. 5. Amaç ve bileşimlerine göre ruh devamlı olarak şekillenir. 6. Gidişat bir öncekine bağ***ır ya da bir önceki ile birleştirilirse geçmişten geleceğe sürekli ve bütüncül akışın devamlı gidişatı oluşur. 7. Karakterin sahne dışında ya da geçmişte yaşadıkları ile olaya ya da sahneye giriş sebebi anlatılarak bütünlük sağ***ır. 8. Asıl amaç dikkatleri konu- düşünce-duygu yumağına çeker. 9. Diğer ya da küçük amaçlar sürekliliğin ve asıl amacın canıdır, mucizevî tarafıdır, 10. Bütün olayın çeşitli kısımlarındaki amaçlar can***dırılarak ya da gerçekleştirilerek asıl amaca hizmet ederler. Sonra da hepsi genel amacı çıkartırlar. Amaçlar ağacı oluşturulabilir, 11. Amaçların biri birine bağlı olması ve ardışık sıra***ması sürekliliği sağlarken anahtar görevlerde gerçekleştirip birleşerek odağa yönelip asıl amacın can üfleyici mucizevî taşı olurlar, BAĞLANTI KURMA 1. Asıl ya da temel amaç bütünün tamamında her kısımda var olmalı bu da istenen mesajı veya öğretiyi vermelidir. Yani bütündeki her kısım mesajı vermeye yönelik çalışmalıdır. 2. Bireysel özellik taşıyan tüm küçük amaçlar düşünce, duygu ve eylemler asıl amacı gerçekleştirmeye yönlendirilir. Genel bağ çok güçlü olmalıdır. 3. Okuyucu veya seyirciyi etkimiz altına alarak otomatikman bağ***tı kurmuş oluruz, 4. Toplumu etkileyen kişi ve karakterleri dominantları etkileyerek onların ilgili oldukları etkileme a***ı üzerinden onların gücünü de kul***arak toplumu etkileyebiliriz, 5. Yaşanılmış heyecanlarımızdan oluşan heyecanlar arşivinden ya da havuzundan ilgili heyecanları tekrar yaşayabilmek ve bu heyecanları yaşatabilmek için her heyecan olayını uygun kelimelerle anahtarlayabiliriz. 6. Doğal olarak gelişen olayla ilgisi olmayan dış olaylar ansızın sahici bir yaşam soluğu üfler, 7. Bilinçli olarak kul***ı*** psiko-teknik yöntemlerle sonuçlar bilinçaltına sürüklenebilmektedir. Yine psiko-teknik yöntemlerle tabiatın içindeki gizli ya da saklı renkleri uyararak özgün eylemlerin oluşmasına kaynaklık edebilirler. 8. Bireylerin iç dünyasına, asıl benliğine, gerçek ve canlı kişiye ulaştıktan sonra bağ***tıya geçeriz, 9. Karakter duygularını karşı karaktere ulaştırmalıdır, bu nedenle rolünde erimelidir, 10. Duruma göre kişilerle, nesnelerle, kendimizle, yalnızlıkla duygu alış verişinde bulunmalı bu husustaki yeteneklerimizi sergilemeliyiz, 11. Karşı karakterin vermek istediğini hissedip, bakışlarımızla hissettiğimizi gösterip, onun duyuş düşünüş havasına yaklaşıp bağ***tı kurarak vermek istediğini alırız, 12. Olayın geçtiği 3 boyuta yani zaman, mekan(yer), olayın seyri ne 4. Boyutta eklenerek bu şartlarda yaşanan olayın zihinlerimizdeki, duygularımızdaki, iç dünyamızdaki yayılışı veya etkileri eklenir. GERÇEKLİĞİ SAĞLAYAN HUSUSLAR 1. Mimikler, bedendeki ifadeler, 2. Olayların etkilerine karşı bedeni karşı koyuşlar, 3. Olayın fiili hareketleri, 4. Olaylardaki uygunluk, 5. Kasların durumları, hareketi ve durumlara göre girdiği düzenler, 6. Sezilen tehlikelere karşı tedbir aldıran koruma içgüdüsü, 7. İnsanların nesneler ve karşılaştıkları durumlarla duygu alış verişi yapması, 8. Ortam, kişi ve nesnelere göre insanların kendini ayarlaması, 9. Karakterin sesinin sesi ulaştıracağı konuma göre ayar***mış olması ayar***dığının anlatılması, 10. Karakterin kendi rolünü oynayıp okuyucuya ve karşısındaki kişiye karşı oynamamasına dikkat etmesi, 11. İlgili karakterin yaşadığı şartlara göre empati kurarak durumu yaşayarak gösteren karakter, olay, durum sunumları, 12. Heyecanların samimiyet taşıması, 13. Yaşanmış duygu ve heyecanların rolü üstlenen karakterlere aktarılarak daha canlı bir anlatış biçimi, 14. Can***dırı***, oynan kişinin tabiatı kendi varlığının canlı unsurlarını taşıması, 15. Göz kişinin aynasıdır: Bakışlarda karakterin derinliklerinden yansımalar olmalıdır, 16. Karakterin görüntüsünden, bedeninden dışa vuran akımlar, hisler, tavırlar, ifadeler… aktarılmalıdır, 17. İşlediğimiz konu da isteklerimizle aynı doğrultuda isteklerimizi karşılayan ve karşıda yer a***ların, okuyucuların iç dünyasında tepki oluşturan, etki oluşturan asıl amaca önem verilmelidir. Asıl amaç aktaranların ve aktarı***ların özünde var olmalıdır, 18. İç dünyanın ve yaşanı*** heyecanların etkilerini bedenden yansıtacak şekilde yazı ele alınır, 19. Duygular eylemleri yönlendirmemelidir yani sebepsiz kıskançlık, sevinç, isteksizlik vs. olmamalıdır, 20. Yazı*** yaşayışlara alışık ya da aşina olunmalıdır, 21. Bilindik olayların yaşattıkları sonuçları ile uyumlu olmalıdır, 22. Gerçek, içtenlikle inanı*** şeydir. Gerçeğe dair bol bol, kesitleme yapılmalı, örnekler verilmelidir, 23. Belirsizlik ve kuşkunun olumsuzluklarından kurtulmak için yazıya kesinlik ve açıklık hâkim olmalıdır, 24. Yapmacık amaçlar ve göstermelik hareketler olayı yapmacık, şüpheli kılabilir. 25. Olay yazılmadan önce değişik versiyonlarıyla zihinde bol bol prova edilebilir, 26. Olayları bedeni olarak olay atmosferinin geliştirdiği psikolojik havada sunmalıyız, 27. Gerçeklik aslına uygun olarak tüm yönleriyle akmalı, aşırılık ve yapaycılık olmamalıdır, 28. Olayın yaşandığı, oluştuğu ortamın yaşantısı ya da yansımaları da olayın işleyişinde ya da olayın içinde olaya eşlik etmelidir, 29. Modeller ve karakterler kendisini ilgilendiren çağın tüm özelliklerini taşımalıdır: Dolayısı ile olayın geçtiği çağı karakterize edip olayla ilgili ve bağ***tılı kısımlarını aktarmalıyız, 30. Klişe barındıran, boş bırakı*** kısımlar taşıyan ve süreksizlik oluşturan yazım akışlardan uzak durmalıyız, 31. Zorlu fikirleri kısımlarına ayırıp, inceleyip, somutlayarak sunmalıyız, 32. Çevrenin duygu üzerindeki etkileri aktarılmalıdır, çevre duygularla işbirliği yapmalıdır, 33. Beklenmeyen dış olayların canlı gerçekçi sesleri, gerçeği getirerek saydamlık sağlarlar. Böylece gerçeğin dokunuşu ile yapaylık ve yanlışlık kaybolur, 34. İdeallerin ve kişiyi ya da olayı tanıtıcı kavramların tabiatı bilinmelidir. Fikir savaşcılarının, milli kahramanların ruhu, yaşantımızda var o*** en önemli hususların tabiatı bilinmelidir, 35. Her kavşakta etkili ve gerçek ya da elle tutulur bir seviye işaretçimiz olmalıdır, 36. Olayları aklımıza kazınan etkileyici, en bariz özellikleri ve intibaları ile hatırlarız. Ayrıntılarıyla değil. Bu öz, arı, özel bilgileri daha etkili, sağlam şiirsel bir yapı kurar. UYGUNLUK VE UYUM HUSUSU, 1. Asıl amaca veya hedefe çalışılmalıdır, 2. Gidişatın sürekliliği desteklenmeli, bu şekilde sürdürülmelidir, 3. Bağ***tısı kurulup: Çevre, insan, olaylar ve iç dünya ile alış veriş yapılmalıdır, 4. Olaylar bedenle yaşanıp, ruhuyla sergilenmeli ortamına, psikolojisine ve şartlarına göre hareket edilmelidir, 5. Olayın ilgili yönleri ile, kavramları ile, sırları ile ilgili ve lazım o*** ayrıntıları ile ilgili bilgileri yüksek doğrulukta bilmeliyiz, 6. Yazar dopdolu, disiplinli, bilgili, diğer dünya yaşamları ile ilgili bilgi sahibi olmalıdır, 7. Yazıda geçen karakterlerin önemli rolleri ya da sahneleri ile ilgili kısımları elden tekrar tekrar geçirilmelidir, en sonunda ise en etkili o*** şekli yazılmalıdır, 8. Amaca varışın tüm ayrıntılarını avucumuzda tutmalıyız bundan sonra yazıyı yazmalıyız, 9. Kısımlardaki amaçlar rollerin ana tema ve yönüne göre hazır***ır, 10. Yazı karaktere, kurguya ve ortama, şartlara uygun olmalı, 11. Bağ***tı kurulacak kısmın hitap ettiği duygu veya duyguları kul***arak iç dünyası ile bağ***tı kurup olması gerekeni bulalım, 12. Güzel o***ını orantılı ve ölçülü aktarmalıyız, 13. Olayın geçtiği yer veya ortamla birlikte yani olayın yeri, çevresi, dekoru, havası, psikolojisi… ortamdaki değişimleriyle birlikte fotosunu çekmeli ve böylece aktarmalıyız, 14. Asıl amacımız ve sürekli fiili yaşayış ya da akış her şeyin üstündedir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
 EDİRNE BELEDİYE MECLİSİ KASIM AYI II. BİRLEŞİMİN GÜNDEMİ
EDİRNE BELEDİYE MECLİSİ KASIM AYI II. BİRLEŞİMİN GÜNDEMİ
SON ÖDEME TARİHLERİ HAKKINDA
SON ÖDEME TARİHLERİ HAKKINDA